Börja med att skapa ett kundkonto. Detta gäller även om du redan är kund hos oss på Yves Rocher. Du registrerar dig som om du var en ny kund. Fyll i alla obligatoriska fält. De personliga uppgifterna du uppger kommer då att bli matchade med informationen i vårt kundregister och hitta fram till ditt kundnummer.

Du skapar ett kundkonto genom att klicka på länken ”skapa ett kundkonto” som finns under logotypen Yves Rocher eller klicka här: https://secureorder.yves-rocher.se/control/newcustomer.

Fyll därefter i dina personliga uppgifter och e-postadressen i formuläret. Du väljer också ett hemligt lösenord som du bekräftar två gånger. Då återstår endast att bekräfta att du vill upprätta ett kundkonto. För att göra det, trycker du på ”bekräfta”.

Logga in på ditt konto och välj rubriken ”mitt kundkonto”. Skriv in din nya e-postadress eller annat som ska ändras. Ändringen genomförs inte förrän du har klickat på ”bekräfta”. OBS: när du ändrar e-postadressen så ändras även inloggningsuppgifterna.
Vi uppskattar om du också kontaktar vår kundservice när du ändrar adress, e-postadress eller annat så att ändringarna blir uppdaterade på ditt kundnummer http://www.yves-rocher.se/control/dynpage/~struct=infopage/~page=nycontactus_se.

Om du gör en adressändring eller någon annan ändring på ditt konto ber vi dig kontakta vår kundservice via e-post eller telefon så att ändringarna också blir uppdaterade på ditt kundnummer http://www.yves-rocher.se/control/dynpage/~struct=infopage/~page=nycontactus_se.

Du kan kontakta vår kundservice så aktiverar vi ditt konto igen och ger dig eventuellt ett nytt lösenord http://www.yves-rocher.se/control/dynpage/~struct=infopage/~page=nycontactus_se.

Välj ”logga in” som finns uppe på sidan under logotypen Yves Rocher och klicka på ”har du glömt ditt lösenord?”. Uppge e-postadressen så skickar vi ett nytt lösenord till dig.

Längst uppe på sidan har du en meny som heter ”få vårt nyhetsbrev”. Skriv in din e-postadress och klicka på ”ok”. Skriv in dina personliga uppgifter och klicka på ”bekräfta”.

Du kan enkelt avregistrera nyhetsbrev på hemsidan, via nyhetsbrevet eller klicka här.

Då ber vi dig kontakta vår kundservice och uppge ditt namn/adress så undersöker vi om du har en annan aktiv e-postadress.

Ditt kundnummer hittar du på dina fakturor och på de erbjudanden som vi skickar till dig. Om du inte har ditt kundnummer kan du kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

Du behöver ditt kundnummer när du bl a ska spåra din beställning https://services.yves-rocher.com/SE/, beställa från ditt skriftliga erbjudande på onlineorder eller värva en ny kund.
För att ge bästa möjliga service är vi tacksamma om du anger ditt kundnummer vid alla kontakter med oss.

Du har alltid 30 dagars kostnadsfri kredit på beställningar upp till 500:- när du handlar på hemsidan. Beställningar som överstiger 500:- skickas mot kortbetalning eller direktbetalning via bank.

Fakturan skickas alltid i paketet med dina beställda varor.

Vi erbjuder kostnadsfri kredit och det tillkommer inga fakturaavgifter.

På våra skriftliga erbjudanden erbjuder vi en kredittid från 30 dagar upp till tre månader. Det framgår på varje enskild ordersedel vilken kredittid som gäller. Den kredittiden gäller också om du beställer via onlineorder www.yves-rocher.se/onlineorder.

På varje enskild ordersedel framgår det vilken kreditgräns som gäller för det aktuella erbjudandet man beställer ifrån. Order över den angivna kreditgränsen skickas mot postförskott. Yves Rocher står för postförskottsavgiften.

Vi har anpassat kredittiden på våra skriftliga erbjudanden efter en stor efterfrågan från våra kunder. Tidigare inträffade förfallodatumen när som helst i månaden, vilket var obekvämt för många. Vi har därför förenklat detta för att göra det lättare vid betalning och fakturan förfaller nu alltid den sista dagen i månaden. Denna justering av förfallodatum till ett fast datum varje månad, innebär samtidigt att kredittiden kan variera något i antal dagar från gång till gång men du har alltid minst 30 dagars kredit.

Nej, om du vill ha en fakturakopia eller om du har andra frågor gällande en faktura kan vår kundservice hjälpa dig med det.

Om du behöver en ny faktura/inbetalningskort kan du kontakta vår kundservice så skickar vi en ny till dig.

Om du endast behöver betalningsinformation för att du ska kunna betala din faktura, kan du kontakta vår kundservice så ger vi dig information på summan, fakturanr, OCR-nr och vårt kontonummer.

Vårt plusgironummer är 97 15 03 – 8.

Ja, så länge hela fakturabeloppet är inbetalt senast på förfallodatumet som står på fakturan. Använd samma betalningsinformation som på inbetalningskortet om du väljer att dela upp betalningen.

Ska du beställa på hemsidan och vill använda värdekuponger så kan du endast använda en kupong per beställning. Längst ned i högra hörnet på värdekupongens framsida finns det ett löpnummer som du ska registrera i varukorgen i fältet ”rabattkod”. Klicka därefter ”ok”. Beloppet blir då avdraget direkt på din beställning.

Om du har en rabattkod som du ska uppge för att få en extra rabatt eller premie, kan du inte kombinera den med värdekupongen. Då bör du hellre använda rabattkoden och mejla oss före eller efter beställningen om du vill att vi registrerar värdekupongerna.

Om du ska beställa från ett skriftligt erbjudande på onlineorder kan du kontakta vår kundservice före eller efter beställningen, uppge löpnummer och belopp så registrerar vi dina värdekuponger.

Om du skickar in din beställning, ber vi dig fylla i uppgifterna på värdekupongens framsida och skicka in den tillsammans med din beställning så dras beloppet av från totalsumman.

Om du ringer in din beställning uppger du värdekupongens löpnummer så dras beloppet av från totalsumman.

Vi skickar inte månadspaket utan du väljer själv när du vill handla.

Du kan ta del av rabatterna både på hemsidan och på det skriftliga erbjudandet genom att göra separata beställningar som blir fakturerade var för sig.

Du kan beställa från erbjudandet via www.yves-rocher.se/onlineorder, eller via rubriken ”erbjudande i brevlådan” som du hittar längst uppe på hemsidan. Uppge kampanjkoden som tillhör erbjudandet du vill beställa från. Koden finns på beställningssedeln och den börjar med S1xxxxxx. När du skrivit in kampanjkoden och ditt kundnummer visas ordersedeln i miniformat. Vid beställning från ett skriftligt erbjudande gäller den köpinformation som uppges i det aktuella erbjudandet du beställer ifrån. Du behöver inte skapa ett kundkonto på nätet när du beställer från ett skriftligt erbjudande utan det räcker med kampanjkod och ditt kundnummer.

Du kan inte kombinera olika erbjudanden eller byta premier från olika erbjudanden.

Koden gäller endast när du handlar på hemsidan och den ska läggas in i fältet ”rabattkod” som finns längst ned i varukorgen. För att aktivera koden klickar du därefter på ”ok”. Då registreras premien eller rabatten direkt på din beställning.

Koden gäller endast när du handlar på hemsidan och kan inte kombineras med dina skriftliga erbjudanden.

Du kan endast använda en rabattkod per köp.

Vi uppskattar att du vill värva en ny kund och som tack för detta kan du välja en av premierna som presenteras på ett särskilt värvningserbjudande. Följande gäller för våra värvningar: den nya kunden måste ha fyllt 16 år (målsmans namnteckning om personen är under 18 år), inte ha beställt hos oss tidigare, inte ingå i samma hushåll som värvaren. Minsta ordersumma är 100:-. Värvningspremien du väljer skickas i den nya kundens paket. Du är välkommen att värva via e-post, brev eller att den nya kunden ringer in sin beställning. Kontakta gärna vår kundservice om du önskar erhålla ett värvningserbjudande.

Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

Då vi planerar våra adresserade erbjudanden långt i förväg, kan det komma ett eller två utskick till innan det upphör.

Handlar du på hemsidan är det fraktfritt när du handlar för minst 250:-. Om du handlar för under 250:- tillkommer det en fraktavgift på 39:-. Yves Rocher expedierar inte beställningar under 99:- efter avdrag för eventuell rabatt.

Vid beställning från vårt skriftliga erbjudande gäller en annan fraktgräns. Vilken fraktgräns som gäller anges på respektive beställningssedel.

Koden gäller endast när du handlar på hemsidan och den ska läggas in i fältet ”rabattkod” som finns längst ned i varukorgen. För att aktivera koden klickar du därefter på ”ok”. Då registreras premien eller rabatten direkt på din beställning.

Koden gäller endast när du handlar på hemsidan och kan inte kombineras med dina skriftliga erbjudanden.

Du kan endast använda en rabattkod per köp.

Du kan inte själv ändra i din beställning utan vi ber dig kontakta vår kundservice så hjälper vi dig på bästa sätt.

En översikt över dina köp/fakturor hittar du på samma sida där du spårar din beställning https://services.yves-rocher.com/SE.

Nej, om du vill ha en fakturakopia kan vår kundservice hjälpa dig med det.

Om du av någon anledning inte skulle vara nöjd med någon produkt så kan du returnera den inom 14 dagar efter att du hämtat ditt paket. Varan måste dock vara oanvänd. Returnera produkten till Yves Rocher Suède AB, 251 81 Helsingborg. Bifoga kundservicedelen på din faktura och skriv om du vill byta varan eller få pengarna tillbaka. Väljer du att få pengarna tillbaka betalar vi varans kostnad samt expeditionsavgiften och frakten som vi debiterat dig. Om du beställt fler varor än en och inte returnerar alla betalar vi dock inte tillbaka expeditionsavgiften eller frakten. Detta beror på att expeditionsavgiften och frakten i de flesta fall är densamma oberoende av hur många varor du köpt. Vid byte eller retur står du själv för returfrakt och transportrisk. Skicka varan som vanligt paket eller brev, inte som postförskott eller efterkrav. Observera att du inte kan byta våra postorderprodukter i någon av våra butiker eller tvärtom.

Vi vill gärna få chansen att rätta till våra fel! Om det har uppstått något fel i din beställning eller om något har gått sönder – ta kontakt med vår kundservice så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig. Om du skriver till oss; använd då kundservicedelen från den aktuella fakturan. Yves Rocher står givetvis för returfrakten om vi gjort fel. Vid reklamation av hela leveransen ersätter vi även eventuell frakt- och expeditionsavgift.

Normalt levererar vi ditt paket inom en vecka. Skulle efterfrågan på någon produkt bli mycket större än förväntat, får vi vänta in nya produkter från våra fabriker. Vi avvaktar då med att skicka paketet tills alla varor är inkomna.

Är det en produkt/produkter som det är lång väntetid på, skickar vi de produkter vi har inne och resten skickas fraktfritt när de kommer in på lager igen.

Du kan spåra din beställning via ditt kundkonto, via orderbekräftelsen eller på hemsidan: längst uppe på sidan under menyn ”erbjudande i brevlådan” och ”spåra min order ”, https://services.yves-rocher.com/SE.
Uppge ditt kundnummer och ditt lösenord som är ditt postnummer. Klickar du på kategorin ”distributör” kommer du direkt in på Postnords eller Bring Citymail´s hemsida och där hittar du information om din leverans.

Vi har åtta butiker i Sverige. Du hittar information om dessa på hemsidan under rubriken ”hitta våra butiker”.

Du kan söka efter våra butiker på vår hemsida under rubriken ”hitta våra butiker”.

Du är välkommen att skicka ett mejl till etablering@yves-rocher.se med information om dig själv samt en kortfattad beskrivning av din affärsplan.

Vänligen kontakta butiken eller mejla oss. Uppge ditt kundnummer och/eller din fullständiga adress så hjälper vi dig. Då vi planerar våra erbjudanden långt i förväg, kan det komma ett eller två utskick innan det upphör.

Vänligen kontakta butiken så hjälper de dig.

Du kan kontakta butiken eller mejla oss. Uppge ditt kundnummer och din gamla och nya adress så hjälper vi dig. Då våra utskick planeras långt i förväg kommer uppdateringen inte vara på plats på de två kommande utskicken.

Produkter inköpta via postorder/internet kan inte reklameras/bytas i våra butiker eller tvärtom.

Du kan använda värdekupongerna i våra butiker. Fyll i uppgifterna på värdekupongens framsida och överlämna den i kassan i samband med din betalning.

För att göra det så enkelt som möjligt för dig att hämta ditt paket, väljer Yves Rocher det utlämningsställe som ligger närmast din bostad. Utlämningsstället kan vara Posten eller butiker och bensinstationer som har öppet sena kvällar och helger.

Normalt levererar vi ditt paket inom en vecka. Skulle efterfrågan på någon produkt bli mycket större än förväntat, får vi vänta in nya produkter från våra fabriker. Vi avvaktar då med att skicka paketet tills alla varor är inkomna.

Är det en produkt/produkter som det är lång väntetid på, skickar vi de produkter vi har inne och resten skickas fraktfritt när de kommer in på lager igen.

Du kan spåra din beställning via ditt kundkonto, via orderbekräftelsen eller på hemsidan: längst uppe på sidan under menyn ”erbjudande i brevlådan” och ”spåra min order” eller direkt via https://services.yves-rocher.com/SE.
Uppge ditt kundnummer och ditt lösenord som är ditt postnummer. Klickar du på kategorin ”distributör” kommer du direkt in på Postnords eller Bring Citymail´s hemsida och där hittar du information om din leverans.