Hem > Köpvillkor



Priser
I alla priser ingår moms. Om momsen skulle ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser med motsvarande belopp.
Copyright
Svensk upphovsrättslag gäller. Material från denna hemsida får inte kopieras, modifieras, återutges eller distribueras utan skriftligt godkännande från Yves Rocher Suède AB.
Ångerrätt - returer
Om du av någon anledning inte skulle vara nöjd med någon produkt så kan du returnera den inom 14 dagar efter det att du hämtat ditt paket. Varan måste dock vara oanvänd. Du har som kund rätt att öppna förpackningen för att kontrollera varan. Bifoga kundservicedelen på din faktura och skriv om du vill byta varan eller få pengarna tillbaka.
Väljer du att få pengarna tillbaka betalar vi varans kostnad samt expeditionsavgiften och frakten som vi debiterat dig. Om du beställt fler varor än en och inte returnerar alla betalar vi dock inte tillbaka expeditionsavgiften eller frakten. Detta beror på att expeditionsavgiften och frakten i de flesta fall är densamma oberoende av hur många varor du köpt.

Vid byte eller retur står du själv för returfrakt och transportrisk. Om en vara är felaktig eller felexpedierad står vi för frakten. Skicka varan som vanligt paket eller brev, inte som postförskott eller efterkrav. Observera att du inte kan byta våra produkter inköpta på internet i någon av våra butiker, eller tvärtom. Ersättningsvara
Ibland blir någon produkt mer populär än förväntat, vilket kan innebära att den tar helt slut. Vi skickar då en likvärdig eller bättre produkt till samma pris. Varan sänds alltid till påseende tillsammans med en portofri returavi som du kan använda om du vill returnera ersättningsvaran till oss.
Har vi gjort fel? Kontakta oss genast!
Vi vill gärna få chansen att rätta till våra misstag! Har det blivit fel i din beställning, har något gått sönder eller har du råkat ut för något annat som du inte är nöjd med - hör genast av dig till vår kundservice så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig. Skicka ett meddelande via e-post till kundservice@yves-rocher.se, ring eller skriv. Om du skriver till oss; använd då kundservicedelen från den gällande fakturan.
Reklamation
Konsumentköplagen / ARN ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Varan skall reklameras så snart som du som konsument fått kännedom om felet. Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer.
Leveranstid
Normalt levererar vi ditt paket inom en vecka. Skulle efterfrågan på någon produkt bli mycket större än förväntad, får vi vänta in nytillverkade produkter från våra fabriker. Vi avvaktar då med att skicka paketet tills alla varor är inkomna. Vid kraftigt försenad leverans har du rätt att häva köpet. Om du betalt i förskott och vill häva köpet på grund av försenad leverans, betalas pengarna normalt tillbaka till dig inom 30 dagar.
Transportförsäkring
Yves Rocher står för eventuella fraktskador mellan vårt lager och ditt närmaste utlämningsställe. Är paketet skadat vid ankomsten, ber vi dig anmäla detta direkt på plats. Då tar Posten/Privpak tillbaka paketet och vi skickar ett nytt till dig. Vid retur av varor till oss får du själv stå för frakt och transportrisk.
Vid adressändring eller andra ändringar
Vid adressändring eller andra ändringar, vänligen meddela oss via e-post eller telefon, så att ändringarna också uppdateras på ditt kundnummer. Det gör det lättare för oss att ge dig god service.
Ej utlösta paket
Skulle du ej hämta ut ditt paket kommer vi att debitera dig kostnader för frakt, returfrakt och hantering, för närvarande 100,-.
Order från utlandet
Vi levererar inte till adresser utanför Sverige utan hänvisar till våra kontor utomlands. Gå gärna in på yves-rocher.com eller ring vår kundservice, så talar vi om i vilka länder vi finns.
Kostnadsfri kredit
Produkterna levereras mot faktura och du har alltid minst 30 dagars kostnadsfri kredit. Beställningar som överstiger 500,- skickas endast mot kortbetalning. Vi förbehåller oss rätten att leverera mot postförskott i följande fall: till boxadresser, tillfälliga adresser, kunder med betalningsanmärkningar och liknande. Vid försenad betalning debiteras påminnelseavgift och ränta enligt gällande lag. Vi förbehåller oss rätten att begränsa antalet obetalda fakturor.

Frakt- och expeditionskostnader
Om beställningen understiger 150,- tillkommer en fraktkostnad på 39,- Beställningar under 99,- efter avdrag för ev. rabatt, expidieras inte.
Erbjudandets giltighet
Varje erbjudande är unikt och kan inte kombineras med något annat erbjudande. Observera att varje order levereras separat. De köpvillkor som eventuellt nämns i samband med respektive erbjudande gäller före de villkor som anges här. Erbjudanden gäller t.o.m. angivet datum eller så långt lagret räcker.
Åldersgräns
Erbjudandena på yves-rocher.se gäller endast dig som fyllt 18 år.
Nyansskillnad
Smärre nyansskillnader kan förekomma mellan de färgprover som visas på skärmen och de produkter som levereras till dig.
Tryckfelsnisse
Tryckfelsnisse kan ibland vara i farten. Vi reserverar oss därför för eventuella tryckfel i våra erbjudanden.
Bekväm hämtning av paket
För att göra det så enkelt som möjligt för dig att hämta ditt paket, väljer Yves Rocher det utlämningsställe som ligger närmast din bostad. Utlämningsstället kan vara Posten eller butiker och bensinstationer som har öppet sena kvällar och helger.
Företagsinformation
Öppettider kundtjänst 042-17 34 40

måndag - fredag 08.00-18.00
lördag 09.00-14.00
söndag stängt

Yves Rocher Suède AB , 251 09 HELSINGBORG
Besöksadress: Strandbadsvägen 13 B, HELSINGBORG
E-post: kundservice@yves-rocher.se
Org. nr: 556234-6675
Fax: 042-21 02 62