ajax error

Detta medförde ett fel från vår sida, du kan ladda om sidan och prova igen

Fel på grund av: unknown

Yves Rocher
0
Frågor & svar 
Vanliga frågor
Beställningar
Leveranser
Kundkonto
Kundnummer
Nyhetsbrev
Erbjudanden via postorder
Faktura/betalningar
Spåra min beställning
Dataskydd

    Vanliga frågor

    Vad kostar frakten?

    E-handel
    Handlar du på hemsidan är det fraktfritt när du handlar för minst 199:-.
    Om du handlar för under 199:- tillkommer det en fraktavgift på 39:-.
    Vi expedierar inte beställningar under 99:- efter avdrag för eventuell rabatt.

    Kan jag spåra min beställning?

    Du kan spåra din beställning via ditt kundkonto, via orderbekräftelsen eller på hemsidan: längst uppe på sidan under menyn ”erbjudande i brevlådan” och ”spåra min order ”, https://services.yves-rocher.com/SE (gäller enbart postorder-kunder just nu).

    Uppge ditt kundnummer och ditt lösenord som är ditt postnummer. Klickar du på kategorin ”distributör” kommer du direkt in på Postnords eller Bring Citymail´s hemsida och där hittar du information om din leverans.

    Jag är inte nöjd med produkten jag köpt/ångrar köp

    Om du av någon anledning inte skulle vara nöjd med någon produkt så kan du returnera den inom 14 dagar efter att du hämtat ditt paket. Returnera produkten till Yves Rocher Suède AB, 251 81 Helsingborg. Bifoga kundservicedelen på din faktura och skriv om du vill byta varan eller få pengarna tillbaka. Väljer du att få pengarna tillbaka betalar vi varans kostnad samt expeditionsavgiften och frakten som vi debiterat dig. Om du beställt fler varor än en och inte returnerar alla betalar vi dock inte tillbaka expeditionsavgiften eller frakten. Detta beror på att expeditionsavgiften och frakten i de flesta fall är densamma oberoende av hur många varor du köpt. Vid byte eller retur står du själv för returfrakt och transportrisk. Skicka varan som vanligt paket eller brev, inte som postförskott eller efterkrav. 

    Hur ändrar jag e-postadressen eller annat på mitt kundkonto?

    Logga in på ditt konto och välj rubriken ”mitt kundkonto”. Skriv in din nya e-postadress eller annat som ska ändras. Ändringen genomförs inte förrän du har klickat på ”bekräfta”. OBS: när du ändrar e-postadressen så ändras även inloggningsuppgifterna.

    Beställningar

    Vad kostar frakten?

    E-handel
    Handlar du på hemsidan är det fraktfritt när du handlar för minst 199:-.
    Om du handlar för under 199:- tillkommer det en fraktavgift på 39:-.
    Vi expedierar inte beställningar under 99:- efter avdrag för eventuell rabatt.

    Jag har fått en rabattkod som ger mig extra rabatt eller en extra premie

    Koden du fått i nyhetsbrev eller sms gäller endast när du handlar på hemsidan och den ska läggas in i fältet ”rabattkod”, som du finner i varukorgen. För att aktivera koden klickar du därefter på ”ok”. Då registreras premien eller rabatten direkt på din beställning.

    Kan jag använda rabattkoden på mitt skriftliga erbjudande?

    Rabattkoder som skickas via ett skriftligt erbjudande gäller endast när du handlar på hemsidan och kan inte kombineras med dina skriftliga erbjudanden. 

    Jag har flera rabattkoder som jag vill använda på samma köp

    Det är enbart möjligt att använda en rabattkod per köp. 

    Jag har precis beställt men vill ändra något i beställningen

    Det är inte möjligt att ändra din beställning själv men hör gärna av dig till vår kundservice så hjälper vi dig på bästa sätt.

    Kan jag hitta en översikt på mitt kundkonto över mina köp?

    E-handel
    Väldigt snart kommer denna översikt synas i det inloggade läget på hemsidan

    Postorder
    En översikt över dina köp/fakturor hittar du på samma sida där du spårar din beställning 
    https://services.yves-rocher.com/SE

     

    Kan jag se på mitt kundkonto vad fakturorna innehåller?

    E-handel
    Du kan se dina fakturor och vad de innehåller på följande sida. Inom kort kommer du ha möjlighet att se samma information om du loggar in på ditt konto på hemsidan (om du skapat ett).

    Postorder
    Du kan se dina fakturor och vad de innehåller på följande sida

    Jag är inte nöjd med produkten jag köpt/ångrar köp

    Om du av någon anledning inte skulle vara nöjd med någon produkt så kan du returnera den inom 14 dagar efter att du hämtat ditt paket. Returnera produkten till Yves Rocher Suède AB, 251 81 Helsingborg. Bifoga kundservicedelen på din faktura och skriv om du vill byta varan eller få pengarna tillbaka. Väljer du att få pengarna tillbaka betalar vi varans kostnad samt expeditionsavgiften och frakten som vi debiterat dig. Om du beställt fler varor än en och inte returnerar alla betalar vi dock inte tillbaka expeditionsavgiften eller frakten. Detta beror på att expeditionsavgiften och frakten i de flesta fall är densamma oberoende av hur många varor du köpt. Vid byte eller retur står du själv för returfrakt och transportrisk. Skicka varan som vanligt paket eller brev, inte som postförskott eller efterkrav. 

    Ni har skickat fel varor till mig/trasig produkt

    Vi vill gärna få chansen att rätta till våra fel! Om det har uppstått något fel i din beställning eller om något har gått sönder – ta kontakt med vår kundservice så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig. Yves Rocher står givetvis för returfrakten om vi gjort fel. Vid reklamation av hela leveransen ersätter vi även eventuell frakt- och expeditionsavgift.
     
    SE ALLA

    Leveranser

    Hur lång är leveranstiden?

    För närvarande levereras våra paket inom 8-12 dagar från den vackra byn La Gacilly i Frankrike, där Yves Rocher har sina rötter. Detta gör din beställning extra speciell, eftersom du genom att välja våra produkter stödjer en tradition som startade i denna pittoreska by.

    Vi ser fram emot att få förgylla din vardag med våra unika produkter. Tack för att du är en viktig del av Yves Rocher-familjen!

    Vart skickar ni mina paket?

    För att göra det smidigt för dig att ta emot ditt paket, väljer Yves Rocher det närmaste utlämningsstället eller erbjuder hemleverans. Med våra fysiska butiker stängda i Sverige har vi satt fokus på att erbjuda alternativ som passar just dig.

    Kan jag spåra min beställning?

    E-handel
    Så snart din order är packad och lämnar vårt lager, kommer du få ett email med länk för att spåra din order.

    Postorder
    Du kan spåra din beställning via ditt kundkonto, via orderbekräftelsen eller på hemsidan:  längst uppe på sidan under menyn ”erbjudande i brevlådan” och ”spåra min order” eller direkt via https://services.yves-rocher.com/SE
    Uppge ditt kundnummer och ditt lösenord som är ditt postnummer. Klickar du på kategorin ”distributör” kommer du direkt in på Postnords eller Bring Citymail´s hemsida och där hittar du information om din leverans.

    Kundkonto

    Jag vill handla på hemsidan men är redan kund

    Börja med att skapa ett kundkonto på hemsidan, även om du redan är befintlig kund hos Yves Rocher, ex genom postorder. Dina personliga information som du anger kommer att matchas med den informationen vi har sedan tidigare.

    Hur man skapar ett kundkonto

    Du skapar enkelt ett kundkonto genom att klicka på ikonen för en person, uppe till höger på hemsidan.

    Fyll därefter i dina personliga uppgifter och e-postadress i formuläret och slutför registreringen.

    Hur ändrar jag e-postadressen eller annat på mitt kundkonto?

    Logga in på ditt konto och välj rubriken ”mitt kundkonto”. Skriv in din nya e-postadress eller annat som ska ändras. Ändringen genomförs inte förrän du har klickat på ”bekräfta”. OBS: när du ändrar e-postadressen så ändras även inloggningsuppgifterna.

    Jag har flyttat och har ändrat adressen på mitt kundkonto

    Postorder:
    Om du gör en adressändring eller någon annan ändring på ditt konto ber vi dig kontakta vår kundservice via e-post eller telefon så att ändringarna också blir uppdaterade på ditt kundnummer

    Jag har försökt logga in mig många gånger utan att lyckas

    Om det är längre än 3 år sedan du loggade in kommer du behöva skapa ett nytt konto.
    Annars vänligen använd funktionen “Glömt mitt lösenord” som du ser på inloggningssidan.

    Jag har glömt lösenordet till mitt kundkonto

    Vänligen använd funktionen “Glömt mitt lösenord” som du ser på inloggningssidan.
    SE ALLA

    Kundnummer

    Var hittar jag mitt kundnummer ?

    Postorder:
    Ditt kundnummer hittar du på dina fakturor och på de erbjudanden som vi skickar till dig. Om du inte har ditt kundnummer kan du kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

    När behöver jag mitt kundnummer?

    Postorder:
    Du behöver ditt kundnummer när du bl a ska spåra din beställning, eller om du vill beställa från ditt skriftliga erbjudande på onlineorder.

    För att ge bästa möjliga service är vi tacksamma om du anger ditt kundnummer vid alla kontakter med oss.

    Nyhetsbrev

    Hur registrerar jag mig för nyhetsbrev?

    Nertill på hemsidan har du möjlighet att anmäla dig för att få nyheter och erbjudande. Skriv in din e-postadress och klicka på ”OK”.

    Hur avregistrerar jag mig för nyhetsbrev?

    Längst ner i samtliga nyhetsbrev finns det en länk dit du enkelt kan avregistrera dig

    Jag har avregistrerat nyhetsbrev men de fortsätter att komma

    Då ber vi dig kontakta kundservice på kundservice@yves-rocher.se, så hjälper vi dig med detta.

    Erbjudanden via postorder

    Skickar ni månadspaket?

    Vi skickar inte månadspaket utan du väljer själv när du vill handla.

     

    Jag vill handla på hemsidan men har också fått ett skriftligt erbjudande som jag vill handla från

    Du kan ta del av rabatterna både på hemsidan och på det skriftliga erbjudandet genom att göra separata beställningar som blir fakturerade var för sig.


     

    Jag har fått ett skriftligt erbjudande men hittar inte detta på hemsidan

    Postorder:
    Du kan beställa från erbjudandet via www.yves-rocher.se/onlineorder, eller via rubriken ”erbjudande i brevlådan” som du hittar längst uppe på hemsidan. Uppge kampanjkoden som tillhör erbjudandet du vill beställa från. Koden finns på beställningssedeln och den börjar med S1xxxxxx. När du skrivit in kampanjkoden och ditt kundnummer visas ordersedeln i miniformat. Vid beställning från ett skriftligt erbjudande gäller den köpinformation som uppges i det aktuella erbjudandet du beställer ifrån. Du behöver inte skapa ett kundkonto på nätet när du beställer från ett skriftligt erbjudande utan det räcker med kampanjkod och ditt kundnummer.

    Jag önskar inte få adresserade erbjudanden från er

    Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig
     

    Jag har bett er sluta skicka erbjudanden till mig men de fortsätter att komma

    Då vi planerar våra adresserade erbjudanden långt i förväg, kan det komma ett eller två utskick till innan det upphör. 


     

    Kan jag använda rabattkoden på mitt skriftliga erbjudande?

    Koden gäller endast när du handlar på hemsidan och kan inte kombineras med dina skriftliga erbjudanden.
     

    Jag har sett en premie på ett annat erbjudande som jag vill ha med på min beställning

    Du kan inte kombinera olika erbjudanden eller byta premier från olika erbjudanden.

    Jag har fått en kod som ger mig extra rabatt eller en extra premie

    Koden gäller endast när du handlar på hemsidan och den ska läggas in i fältet ”rabattkod” som finns längst ned i varukorgen. För att aktivera koden klickar du därefter på ”ok”. Då registreras premien eller rabatten direkt på din beställning.

    Jag har flera rabattkoder som jag vill använda på samma köp

    Du kan endast använda en rabattkod per köp.
    SE ALLA

    Faktura/betalningar

    Faktura

    Vi accepterar köp mot faktura genom Klarna och du har alltid 30 dagars kostnadsfri kredit.

    Betalkort

    Vi accepterar kortbetalning (VISA, MasterCard och American Express) genom Klarna. Yves-Rocher hanterar eller sparar ingen kortinformation och all information är krypterad enligt gällande standard och regler. Klarna är certifierade enligt standarden PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) och innehar SSL-certifikat.

    Internetbank

    Vi accepterar internetbank betalning genom Klarna. Yves-Rocher hanterar eller sparar ingen kortinformation och all information är krypterad enligt gällande standard och regler. Klarna är certifierade enligt standarden PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) och innehar säkra certifikat.

    Spåra min beställning

    Kan jag spåra min beställning?

    Du kan spåra din beställning via ditt kundkonto, via orderbekräftelsen eller på hemsidan: längst uppe på sidan under menyn ”erbjudande i brevlådan” och ”spåra min order ”, https://services.yves-rocher.com/SE (gäller enbart postorder-kunder just nu).

    Uppge ditt kundnummer och ditt lösenord som är ditt postnummer. Klickar du på kategorin ”distributör” kommer du direkt in på Postnords eller Bring Citymail´s hemsida och där hittar du information om din leverans.

    Dataskydd

    Kommer mina personuppgifter att behandlas konfidentiellt?

    Ja, Yves Rocher hanterar dina personuppgifter med största förtroende. Du kan hitta all viktig information om vår hantering av personuppgifter HÄR
Updated on 25/06/2024
 

Kontakta oss

media

Kundservice

Skicka ditt meddelande direkt via e-post till:

Kontakta oss via telefon

Om du har frågor om din beställning, vill returnera, byta en produkt, eller om du vill fråga om en faktura. Kontakta Yves Rochers kundtjänst på:

Våra öppettider är måndag till fredag 8.00-18.00 och lördag 09.00-14.00.

Produkten har lagts till i din önskelista.Se min önskelista.