ajax error

Detta medförde ett fel från vår sida, du kan ladda om sidan och prova igen

Fel på grund av: unknown

Yves Rocher
0

Köpvillkor

Köpvillkorens omfattning
Villkoren gäller för samtliga produkter som marknadsförs och tillhandahålls genom vår hemsida www.yves-rocher.se

Har du gjort din order via vårt tryckta material eller via telefon, klicka här
Frakt- och expeditionsavgifter
Om beställningen understiger 199 SEK tillkommer en fraktkostnad på 39 SEK. Beställningar som understiger 99 SEK efter avdrag för eventuell rabatt, expedieras inte. Leverans till dörren kan endast ske om kunden eller någon i hushållet kan ta emot leveransen. För leverans till dörren tillkommer en avgift på 69 SEK. Om varorna inte kan levereras vid angiven tid får kunden själv hämta varorna hos ombud.
Leveranstid

Vi levererar dina varor inom 6-10 arbetsdagar. Observera att ombud på mindre orter ibland har begränsad utkörning som kan påverka leveranstiden. Paketet ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar. Skulle efterfrågan på någon produkt bli mycket större än förväntat, väntar vi in nya varor från våra fabriker. Vi avvaktar då med att skicka de beställda varorna till dess alla varor är inkomna. Vi förbehåller oss rätten att stryka varan från ordern för de enstaka fall leverans ej är möjlig att genomföra. Vid väsentligt försenad leverans har du rätt att häva köpet. Har du betalt i förskott och vill häva köpet på grund av försenad leverans, betalas pengarna normalt tillbaka till dig inom 14 dagar.

OBS! Det är inte möjligt att ändra din adress för att skicka till annan mottagare.

Betalning
Yves Rocher använder Klarna Checkout för privatkunder som handlar inom Sverige. Se nedan vilka betalalternativ som finns tillgängliga.

Genom att klicka på "Jag bekräftar min order" godkänner du Klarnas villkor samt våra köpvillkor.

Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Om kredit inte beviljas behöver man välja ett annat betalningssätt som kortbetalning eller Klarna Direkt, alternativt kontakta Klarna. Tillgängliga betalsätt i Klarna Checkout är: Faktura 30 dagar, Konto/delbetalning, kortbetalning, direktbetalning via din bank och mobilt Bank-ID.

Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos klarna.com Har du frågor om din betalning kontakta Klarnas kundservice Du kan även se dina fakturor och dess betalstatus på klarna.com under Mina sidor

Faktura
Betalning mot Klarna faktura med 30 dagars betaltid. Ingen fakturaavgift tillkommer. Fakturan skickas via mejl i samband med att ordern skickas från vårt lager. För att kunna betala mot faktura behöver beställningen skickas till din folkbokförda adress, och du behöver uppge korrekta och fullständiga personuppgifter. Vid försenad betalning tillkommer påminnelseavgift och dröjsmålsränta enligt gällande lag. Vid utebliven betalning går ärendet vidare till Klarnas inkassobolag och lagstadgade inkassoavgifter tillkommer.

Konto/Delbetalning
Du kan delbetala din faktura via Klarna konto. Du kan välja hur mycket du vill betala av ditt belopp, dock minst 50 kr i månaden. Du kan när som helst betala av hela den kvarvarande skulden. Då avslutas automatiskt ditt konto hos Klarna. Fullständiga villkor hittar du hos Klarna.

Kortbetalning
Säker kortbetalning med VISA och Mastercard/Eurocard samt American Express. Inga kortavgifter tillkommer. Inga kortuppgifter lagras hos oss, de sparas hos vår samarbetspartner Klarna. Kortbetalningar som hanteras av Klarna är PCI-DSS certifierade.

Direktbetalning via bank
Du loggar in via din bank och betalningen blir genomförd direkt. Inga extra avgifter tillkommer. Gäller Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Vi har nu adderat fler banker i KCO Sverige för betalsättet Banköverföring, ni har nu fått tillgång till Danske Bank, Ica Banken, Länsförsäkringar och Skandiabanken.
Du betalar enkelt direkt i kassan med mobilt Bank-ID. Pengarna dras 1-2 dagar efter att vi skickat dina varor. Aktivera tjänsten genom att logga in hos klarna.com och registrera ditt konto.
Bekväm hämtning av paket
För att göra det så enkelt som möjligt för dig att hämta ditt paket, väljer Yves Rocher det utlämningsställe som ligger närmast din bostad. Ombudet kan vara Posten, bensinstationer eller butiker som har öppet sena kvällar och helger. Om möjligt levererar vi försändelsen direkt i din brevlåda.
Åldersgräns
För att beställa via internet skall du ha fyllt 18 år.
EJ UTLÖSTA PAKET
För outlösta paket debiterar vi 150 SEK.
Order från utlandet
Vi levererar inte till adresser utanför Sverige. För att se vilka länder vi finns i, gå gärna in på www.yves-rocher.com
Ångerrätt och returer
Privatkunder har, enligt distans – och hemförsäljningslagen, som huvudregel rätt att ångra sitt köp inom två veckor från mottagande av varan. Vill du ångra ditt köp, eller varan inte motsvarar dina förväntningar, returnera produkten inom dessa 14 dagar - alternativt inom 14 dagar från att du meddelat oss detta. Bifoga kundservicedelen på din faktura och ange om du vill byta varan eller få pengarna tillbaka. Returadress: Yves Rocher Suède AB, 251 81 HELSINGBORG

Vill man använda Konsumentverkets officiella ångerblankett så finner man den här .

Vid byte eller retur står du själv för returfrakt och transportrisk. Om en vara är felaktig eller felexpedierad, står vi för frakten. Skicka varan som vanligt paket eller brev, inte som postförskott eller efterkrav. 

Väljer du att få pengarna tillbaka, betalar vi varans kostnad samt frakt- och expeditionsavgift som vi debiterat dig. Återbetalning sker normalt inom 14 dagar från att vi mottagit meddelandet från dig och under förutsättning att varan kommit i retur till oss i oförändrat skick. Om du beställer flera varor och inte returnerar alla, betalar vi endast tillbaka varans kostnad. Detta beror på att frakt- och expeditionsavgift är i de flesta fall densamma oberoende av hur många varor du köpt.
Om en vara är felaktig ring eller mejla vår kundservice på kundservice@yves-rocher.se

Jag ska få tillbaka pengar av Klarna, behöver jag göra något?

Det beror på hur du betalade. Om du betalade med kort- eller direktbetalning betalar Klarna tillbaka pengarna till kontot automatiskt. Samma sak gäller om du har betalat via Klarnas app eller hemsida.

Om du betalade fakturan manuellt behöver Klarna dina kontouppgifter för att kunna betala tillbaka pengarna. Fyll i Klarnas återbetalningsformulär och ange ärendenumret du fick i mejlet från dem. Var noga med att skriva in dina uppgifter utan mellanrum eller bindestreck. Om du har en annan faktura som ska betalas kan du såklart kontakta Klarnas kundservice och be dem flytta pengarna i stället.
Adressändring eller andra ändringar
Vid adressändring eller andra ändringar, vänligen meddela oss förändringen via e-post eller telefon. Detta gör det lättare för oss att ge dig god service.
Ersättningsvara
Ibland byter vi förpackning på en produkt eller en produkts formula. Vi förbehåller oss då rätten att ersätta den äldre produkten med den nya. Ibland blir våra gåvor mer populära än vad vi förväntat oss, vilket kan innebära att de tar slut. Vi förbehåller oss rätten att ersätta med en annan gåva.
Reklamation
Har det blivit fel i din beställning, har något gått sönder eller har du råkat ut för något annat som du inte är nöjd med – reklamera då felet till vår kundservice så snart du upptäckt detta så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig. Reklamation ska ske inom skälig tid (två månader) efter det att felet har upptäckts, dock senast inom 3 år från köptillfället.

Kontaktuppgift till Allmänna
Reklamationsnämnden är:
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174 101 23 Stockholm

Observera att produkten ska sparas tills dess att ärendet är löst. Vid godkänd reklamation skickar vi ut en ny produkt. Vi ersätter fraktkostnader samt eventuella andra kostnader som du haft till följd av reklamationen. Kostnader för frakt eller andra kostnader ersätts dock endast mot uppvisande av kvitto. Kan vi inte ersätta produkten, återbetalar vi summan via samma betalsätt som användes vid köp.
Erbjudandets giltighet
Varje erbjudande är unikt och kan inte kombineras med något annat erbjudande. Observera att varje order levereras separat. De specialanpassade köpvillkor som eventuellt nämns i samband med respektive erbjudande gäller före de villkor som anges här. Erbjudanden gäller t.o.m. angivet datum eller så långt lagret räcker. Vi förbehåller oss rätten att dra tillbaka ett erbjudande före utgången av angiven giltighetstid.
Nyansskillnad
Mindre nyansskillnader kan förekomma mellan de färgprover som visas på skärmen/i våra tryckta material och de produkter som levereras till dig.
Förbehåll
Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar, oavsett om det gäller felaktigheter såsom tryckfel, tekniska problem eller massbeställningar.
Beställningar från återförsäljare
Vi förbehåller oss rätten att stoppa och kreditera beställningar från återförsäljare.
Priser
Priserna är angivna i SEK och inklusive 25% moms. Vi förbehåller oss rätten att justera priserna till följd av omständigheter som vi inte kan påverka, t.ex höjda råvarupriser, momsjusteringar, förändrade valutakurser eller andra statliga ingripanden.
Upphovsrätt
Informationen på www.yves-rocher.se omfattas av Lag (1960:729) om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk (Upphovsrättslagen). Material från www.yves-rocher.se får inte i strid med Upphovsrättslagens regler kopieras, modifieras, återutges eller distribueras utan skriftligt godkännande från Yves Rocher Suède AB.
FÖRETAGSKÖP
Om du handlar genom ett företag eller använder ett företagsnamn på kvittot är det köplagen som gäller. Enligt denna lag har köparen två års reklamationsrätt.
Tvist
Vid tvister som vi inte lyckas lösa gemensamt, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Vi har som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Du hittar deras hemsida här: www.arn.se

Du kan också använda den onlineplattform som EU-kommissionen inrättat för tvistlösning på nätet. Du hittar onlineplattformen här http://ec.europa.eu/odr
Transportförsäkring
Yves Rocher står för eventuella fraktskador mellan vårt lager och ditt närmaste utlämningsställe. Är paketet skadat vid ankomsten, ber vi dig anmäla detta direkt på plats. Då tar ombudet tillbaka paketet och vi skickar ett nytt till dig.
Lagring av personuppgifter
När du beställer godkänner du att Yves Rocher lagrar dina personuppgifter för att kunna hantera din order samt för att kunna marknadsföra olika erbjudanden (även via samarbetspartners). All behandling av personuppgifter sker i enlighet med GDPR.

Om du inte längre vill att dina uppgifter ska användas av oss eller om du vill ha ett utdrag vilka personuppgifter vi har lagrade om dig är du välkommen att kontakta vår kundservice.
Om cookies
Vår webbplats använder sig av så kallade cookies. Det är en standardiserad teknologi som nästan alla webbsidor idag använder sig av.

En cookie är en textfil som när kunden surfar till en webbsida lagras på kundens dator. En cookie innehåller endast textinformation och kan inte innehålla virus. Användningen av cookies på en webbplats ger möjlighet till att förbättra webbplatsen via funktioner som annars inte vore möjliga. Ingen personlig information sparas via cookies på webbplatsen och den information som sparas om besökarna kan inte spåras.

Om du inte vill tillåta användandet av cookies kan du ändra inställningarna i din webbläsare. Ytterligare information om cookies hittar du här: Cookies
Företagsinformation
Öppettider kundservice 
Måndag – fredag 08.00-18.00
Lördag 09.00-14.00
Söndag och helgdag: stängt

Postadress: Box 930, 251 09 Helsingborg
E-post: kundservice@yves-rocher.se Org. Nr:556234-6675
Tel nr 042-17 34 40
Produkten har lagts till i din önskelista.Se min önskelista.