Handlar du på hemsidan är det fraktfritt när du handlar för minst 299:-. Om du handlar för under 299:- tillkommer det en fraktavgift på 25:-. Yves Rocher expedierar inte beställningar under 99:- efter avdrag för eventuell rabatt. Vid beställning från vårt skriftliga erbjudande gäller en annan fraktgräns. Vilken fraktgräns som gäller anges på respektive beställningssedel.
Jag har fått en rabattkod som ger mig extra rabatt eller en extra premie
Koden gäller endast när du handlar på hemsidan och den ska läggas in i fältet ”rabattkod” som finns längst ned i varukorgen. För att aktivera koden klickar du därefter på ”ok”. Då registreras premien eller rabatten direkt på din beställning.
Kan jag använda rabattkoden på mitt skriftliga erbjudande?
Koden gäller endast när du handlar på hemsidan och kan inte kombineras med dina skriftliga erbjudanden.
Jag har flera rabattkoder som jag vill använda på samma köp
Du kan endast använda en rabattkod per köp.
Jag har precis beställt men vill ändra något i beställningen
Du kan inte själv ändra i din beställning utan vi ber dig kontakta vår kundservice så hjälper vi dig på bästa sätt.
Kan jag hitta en översikt på mitt kundkonto över mina köp?
Kan jag se på mitt kundkonto vad fakturorna innehåller?
Nej, om du vill ha en fakturakopia kan vår kundservice hjälpa dig med det.
Jag är inte nöjd med produkten jag köpt/ångrar köp
Om du av någon anledning inte skulle vara nöjd med någon produkt så kan du returnera den inom 14 dagar efter att du hämtat ditt paket. Varan måste dock vara oanvänd. Returnera produkten till Yves Rocher Suède AB, 251 81 Helsingborg. Bifoga kundservicedelen på din faktura och skriv om du vill byta varan eller få pengarna tillbaka. Väljer du att få pengarna tillbaka betalar vi varans kostnad samt expeditionsavgiften och frakten som vi debiterat dig. Om du beställt fler varor än en och inte returnerar alla betalar vi dock inte tillbaka expeditionsavgiften eller frakten. Detta beror på att expeditionsavgiften och frakten i de flesta fall är densamma oberoende av hur många varor du köpt. Vid byte eller retur står du själv för returfrakt och transportrisk. Skicka varan som vanligt paket eller brev, inte som postförskott eller efterkrav. Observera att du inte kan byta våra postorderprodukter i någon av våra butiker eller tvärtom.
Ni har skickat fel varor till mig/trasig produkt
Vi vill gärna få chansen att rätta till våra fel! Om det har uppstått något fel i din beställning eller om något har gått sönder – ta kontakt med vår kundservice så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig. Om du skriver till oss; använd då kundservicedelen från den aktuella fakturan. Yves Rocher står givetvis för returfrakten om vi gjort fel. Vid reklamation av hela leveransen ersätter vi även eventuell frakt- och expeditionsavgift.